2011. október 25., kedd

Finom, hagyományos ízek, kis csavarral...

Sziasztok!

Ahogy igértem, jön a recept.


Sült csirkecomb, baconos-tojásos rizzsel


A mai főzésnél könnyű dolgom volt, ugyanis a köret egy része már készen volt, tegnapról. Ugyanis a máj mellől megmaradt egy nagyobb adag rizs, amit ma hasznosítottam, mivel soha semmit nem dobok ki.
Szóval arra gondoltam, hogy finom bacon szalonnát apró kockákra darabolok, száraz serpenyőben elkezdem olvasztani, pirítani, és amikor már szép szint kapott, és kisült a zsírja, hozzá adtam a tegnapi rizst. Ezzel jól össszepirítottam, és alaposan felvertem 2 tojást, amivel szintén alaposan összesütöttem. És már kész is a köret.
Amíg ezzel foglalatoskodtam, a csirkecomb szinte magától elkészül. Amikor a kúra ideje alatt főzök ilyesmit, akkor a következők szerint járok el. A csirkecombokat megmostam, és olyan tepsibe készítem, amibe rácsot lehet tenni. Hogy a husi ne érintkezzen a tepsivel. Ez azért jó, mert a husit, így tudok ténylegesen párolni, majd aztán sütni. Így finom ropogós lesz a végeredmény, és nem szárad ki.
A combokat picit sóztam, és a következő zöldfűszerek keverékével kentem be. petrezselyem, rozmaring, kevés citrom hélya, és kevés mustár keveréke, valamint frissen őrölt bors. Ennyi. ezzel kenem be a husikat, a rácsra tszem őket, és a rács alá vizet öntök. Így a husi nem a vízben ázik, és fő, hanem párolódik a gőzben, ugyanis miután mellé karikáztam hagymát, és 3 gerezdnyi fokhagymát, lefedem az egészet, alaposan alufóliával. kb fél óra a forró sütőben, majd alufólia le, és ropogósra sütjük.
Íme a kép:

isteni lett, laktató, és teljesen reg-enoros.
Szép napot mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése